CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

FACEBOOK GROUP

FACEBOOK GROUP
klik gambar untuk join

Pages

Thursday 26 December 2013

housemate,tutor, enemy or husband?? or not all above PART 18

Sempena study week yang stress with freaking therapeutic subject, i update lagi bab housemate,tutor, enemy or husband?? or not all above PART 18. Have fun reading!! Maybe ni last post untuk housemate,tutor, enemy or husband?? or not all above untuk tahun ni. Lepas ni xthu ble lagi nak update.Maybe after final exam




Malasnya nak pergi shopping hari ni. Baik aku pakai baju kurung aje. Entah-entah mamat tu pakai jean koyak aje pergi majlis tu. Bukan boleh pakai sangat dia tu. Mana pernah dia nak ambik kisah pasal kod pakaian selama ni. Karang orang ingat aku bawak mamat hobo mana pulak pergi dinner malam ni nanti. Tapi kan member-member aku dah cakap diorang akan paksa jugak mamat tu pergi jugak dinner nanti. Teringat persidangan kami semalam.

“Einstein, ko jangan buat-buat lupa pulak pasal malam esok. Kau tu ada date dengan Aisy ni. Kau tak datang, siap lah kau.Arah Farisha.”

“Joe, kau pastikan best friend tersayang kau ni datang esok. Kalau tak, dengan kau-kau sekali aku kerat 20.”

“okey ma’am.”

“and kau Pa’an, tugas kau ialah scrub si Einstein ni jadi manusia balik. Bagi rambut tu kemas sikit. Jangan nak serabai sangat dan kalau boleh potong rambut and buat style sikit rambut tu. Style pacak pun boleh dan elakkan style langsir tingkap tu okey?”

“wah!! Aku dah terasa aku bercakap dengan stylish professional kau tahu tak? Banyak sangat demand. Baru aku tahu, susah jugak date dengan korang ni.”

“pokok pangkalnya Einstein ni assignment kau okey?”

“yes ma’am. Saya menurut perintah.”

“Einstein, jangan lupa pulak si Aisy ni pakai baju kaler grey esok, so pandai-pandai lah kau cari baju match dengan dia.”

“yelah. Dah berjuta kali kau ulang dari tadi sampaikan aku dah nak muntah hijau tahu tak?

“kau ni kena ulang berjuta kali baru kau ingat.”


Ohmaigod member aku! Terkedu aku melihatnya. Boleh diorang mintak tolong boys scrub kan mamat serabai tu. Aku tak sabar nak tengok hasil dia esok. Memang terbaik lah korang. Aku tak cakap apa-apa pun korang dah tahu.

Misi kami semua pada hari ini ialah untuk mencari baju yang sesuai untuk dipakai malam ni. Jenuh kami pusing satu Bandar untuk mencari baju yang sesuai. Akhirnya selepas beberapa jam  kami mencari, akhirnya kami Berjaya membeli baju yang sesuai.

Semua kepenatan membeli belah. Kami semua mengambil keputusan untuk berehat sebentar apabila pulang ke hostel nanti sebelum memulakan sesi makeover untuk malam nanti.

“korang tak terasa ke baju ni vogue sangat?. Aku rasa nak pakai baju kurung aje.”

“kau jangan nak mengada-ngada. Baju ni dah cukup sesuai dengan kau. Looks presentable lagi. Lagi satu, kau kena ingat tema malam ni masquerade jadi vogue sikit pun tak apa lah.”


“yelah. Aku pakai. Tapi korang jangan gelakkan aku pulak.”

“takde lah tapi aku tak sabar nak gelakkan date kau tu. Entah macam mana lah diorang makeover si Einstein tu.”

Dinner
Semua pelajar dah beransur-ansur masuk ke dalam dewan sebab majlis akan bermula tak lama lagi. Semua rakanku dah masuk ke dalam dewan bersama-sama date masing-masing tapi aku sorang aje yang tak masuk lagi sebab date ‘kesayangan’ aku ni tak sampai-sampai lagi. 5 minit lagi dia tak datang, aku tak kira, aku masuk aje sorang-sorang.

“Joe, mana best friend kau? Dia tak datang ke malam ni?

“tak datang? Kau tak Nampak dia ke? Aku dah heret dia datang dengan aku awal2 lagi. Takkan kau tak Nampak dia?

“oh. Yeke? Aku tak Nampak pulak dia dalam dewan ni. Nanti aku cari dia.”


Mana pulak lah si Einstein ni? Jenuh aku nak mencari masa ramai-ramai ni. Baik aku Tanya orang aje lah. Tanya budak yang kat depan nil ah.

“awak, tumpang Tanya. Nampak Ziyad tak? Sebab saya cari dia dari tadi tak jumpa.”


“pap”

“Aisy, kau tak kenal aku ke? Ni date kau lah.”

“Einstein?”

“yelah. Siapa lagi date kau.”


Aduh. Lemah lutut. Apsal lain sangat rupa si Einstein malam ni sampaikan aku sendiri pun dah tak kenal dengan dia. Ingat mamat foreigner mana tadi. Ni bukan mamat serabai dah. Ni dah macam heartbreaker mana entah yang jatuh dari langit. Kalau tak kenal perangai sebenar, confirm dah cair macam marjerin dah aku ni. Tolong kawal diri kau Aisy. Ni Ziyad kot. Mamat serabai a.k.a your annoying tutor. Mohon pencerahan mata sekarang.

“mana table kita?


Aduhai. Style berubah. Tone suara pun berubah jugak ke? Cair mendengarnya. Suara dah macam Romeo pulak. Sangat macho okey! Mohon kesedaran!!

“kat depan sana. Table nombor lima.”

“okey. Jom lah pergi depan tu. Yang kau tercegat kat sini lagi buat apa lagi.”


Table nombor lima dah dipenuhi oleh rakan-rakanku bersama date masing-masing. Hanya tempat aku masih kosong.


“apsal korang lambat sangat? Kau ke yang datang lambat Einstein?

“malam sikit. Aku datang awal dah. Best friend korang yang tak jumpa aku okey dan boleh pulak dia tak kenal aku tadi.”

“yelah. Sorry okey.”

“pstt”

“apa dia?”

“macam mana kau boleh tak kenal dia tadi?

“mana aku tak cam. Dengan rambut pendek. Aku ingat romeo mana pulak yang sesat tadi.”

“so, point kau sekarang ni nak cakap dia handsome and hot lah?”

“ada ke aku cakap macam tu?”

“ takde lah kau cakap macam tu tapi honestly, he’s good looking and freaking hot for tonight.”

“kalau dia dengar, mau bangga diri tahu tak.”

“hey ladies, talking about me?”

“jangan perasan okey!!”

Kedengaran MC menjemput seseorang untuk membuat persembahan dan ku lihat si Einstein dah lesap dan ada kat stage dah. Pandai ke dia ni nak nyanyi? Dengar aje lah. Harap-harap tak sumbang lah. Kalau tak, merosakkan pendengaran aku aje.

I look around me,
But all I seem to see,
Is people going no where,
Expecting sympathy.

It's like we're going through the motions,
Of a scripted destiny.
Tell me where's our inspiration,
If life wont wait,
I guess it's up to me.


Woah!
No, we're not gonna waste another moment in this town.
Woah!
And we won't come back your world is calling out.
Woah!
We'll leave the past in the past,
Gonna find the future.
If misery loves company well,
So long, you'll miss me when I'm gone.

Ooh, ooh, ooh.
You're gonna miss me when I'm gone.
Ooh, ooh, ooh.

Procrastination, running circles in my head.
While you sit there contemplating,
You wound up left for dead (left for dead)
Life is what happens while you're busy making your excuses.
Another day, another casualty.
And that won't happen to me.



Ooh, ooh, ooh.
You're gonna miss me when I'm gone.
Ooh, ooh, ooh.
You're gonna miss me when I'm gone.
When I'm gone-

Let's go!

Won't look back,
When I say goodbye.
I'm gonna leave this a hole behind me,
Gonna take what's mine tonight.
Because every wasted day becomes a wasted chance.
You're gonna wake up feeling sorry,
Because life wont wait,
I guess it's up to you.

Ooh, ooh, ooh.
You're gonna miss me when I'm gone.
Ooh, ooh, ooh.
You're gonna miss me when I'm gone.
Ooh, ooh, ooh.
You're gonna miss me when I'm gone.
Ooh, ooh, ooh.
You're gonna miss me when I'm gone.



Siapa nak rindu kau? Haha .


3 comments:

  1. lepas ni lama lagi ke ada entry ni...takpela...good luck for ur final exam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. After 2 week akn updates lg.. don't worry. . Thanks for ur wish.. jemput la join grup fb.. blh knal2 lg.

      Delete
  2. hai....jemput share link novel kat grup kami https://www.facebook.com/groups/214963462020115/

    pencarian bakat baru sedang bermula

    ReplyDelete