CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

FACEBOOK GROUP

FACEBOOK GROUP
klik gambar untuk join

Pages

Monday 9 December 2013

i'm broken part 3

~ mintak- mintak esok si dia ada tournament jugak. Boleh aku usha dia sekali dengan mintak nombor telefon.


-kau rasa dia nak layan  kau ke?


~ ni romeo kuala kangsar la. Berani dia tak layan. Orang handsome nak kenal dengan dia takkan tak nak kot.


-  jangan sampai si dia tak layan sudah. Kang ada yang frust esok.


" kau buat apa mer tak tidur lagi. Kan esok ada tournament.  Kena tidur awal nak bagi badan tu fresh sikit."



"Aku nak tidur lah ni. Tadi tak ngantuk lagi. Sekarang baru ngantuk. Okey,  aku tidur dulu".



Court basketball


Kelihatan semua pasukan yang ada perlawanan  pada hari ini sedang training dan dia tidak terkecuali. Matanya sedang mencari-cari bayang-bayang si gadis misteri itu. Takkan tak turun court hari ni. Kalau ada si dia terasa bersemangat sikit nak main. Siap boleh buat dunk lagi klau gadis tu tengok match dia.



Kalau si dia ada, semua trick yang ada dalam basketball dia boleh show off. Entah kenapa terasa gila bayang sekejap sebab tak nampak lagi tuan empunya badan. Please la turun walau sekejap. Tengok muka pun jadi lah. Buat semangat nak lawan sekejap lagi.



Tetiba mengada pulak semangat hari ni. Masa ni jugak lah nak hilang pun. Kenapa bukan hari lain. Aku dah la nak ada match kejap lagi. Tak perform karang mau kena bambu dengan coach. Nanti hilang title mvp tahun lepas. Malu dengan team members tak payah cakap lah.



"Kau kenapa bro? Gelong semacam je? Ingat weh, satgi ada match. Jangan buat main masa-masa genting ni. Ke kau terasa nak kena aura membunuh cikgu razak tu?"



" Tak ada apa lah. Aku tak main-main la weh. Aku lagi sanggup round padang angkat beras 20kg daripada cari pasal dengan cikgu razak."



" Tahu takpe"




Perlawanan basketball pusingan pertama sedang berlangsung dengan sengit. Penonton masing2 teruja untuk melihat pasukan mana yang menang. Perlawanan pertama tadi dimenangi oleh sekolah daripada zon pantai timur. Perlawanan seterusnya melibatkan zon selatan dan utara.




" kamu semua dah sedia untuk match pertama kita pada hari ni? Tanya cikgu razak"



" Dah cikgu"




Tolonglah datang si cantik jelita tengok  aku main. Dah tak ada semangat sangat dah ni. Nasib baik untuk first half ni aku tak main lagi. Bila score dah hampir dengan opponent team barulah aku masuk. Kalau masuk pun fikiran melayang-layang buat apa. Berakhirnya first half pun si cantik tak datang lagi. Aku dah nak main kejap lagi.




Saat aku nak masuk court untuk second half tetiba ternampak si dia. Terasa nak buat tarian zapin kat tetengah court ni. Terus semangat naik berkobar-kobar. Muka ceria tak usah cakap la. Macam ada spotlight tergantung kat muka ni.





" mia, cepatlah weh. Aku nak tengok match ni. Dah la terlepas match pertama tadi. Ni kau punya pasal la. Tidur sampai tak ingat dunia"



" Sekejap lah weh. Kau nak pergi cepat-cepat buat apa?  Bukan sekolah kita pun yang lawan. Yang kau beria-ria sangat kenapa?  Ke kau nak usha sape ni?



"Mana ada weh. Aku kan memang suka tengok match. Lagipun mana tahu boleh jumpa prince charming kau nanti kat court. Aku dengar ramai player basketball yang handsome tahun ni."



" Kau cakap je lah nak cuci mata. Tak payah la nak buat alasan bagai."



" Siapa tak nak cuci mata. Ramai kot hot and handsome guy tahun ni"



" Kau tak rasa ke basketball player tu playboya? Makhluk perosak je semua tu."



" Kau jangan sampai benci sangat. Nanti kau jugak yang suka. Ntah2 yang kau sayang tu ketua segala playboya. Haha"



" Tak nak aku. Menyusahkan hidup aku buat apa?"



"tak apa. kita tengok aje nanti."



"mia, tengok player jersi number 10 tu. Handsome giler!!!"



"yang tu ke? Biasa je aku tengok. Muka macam tu biasanya control macho. Dia ingat semua orang suka lah dengan dia."



"okey. kalau yang tadi tak handsome, yang ni confirm kau setuju dengan aku punya. super duper handsome. Kalau kau cakap yang ni tak handsome, haruslah kau pergi check mata sekarang jugak sebab takut cornea kau dah rosak."



"hampeh punya member. Yang mana kau sangat handsome giler tu? Meh sini aku nak tengok dengan dua biji mata aku ni."



"yang jersi number 4 tu."




"oo. yang tu ke? Boleh tahan lah."




"boleh tahan je kau cakap. kau rabun ke apa? kadang-kadang aku pun tak tahu taste kau macam mana sebenarnya."




~boleh tahan? sempat lagi kau menipu ye? Tu bukan boleh tahan tapi handsome giler. Nasib baik pandai control, kalau tak malu setahun dengan Zara.



- kau ego sebenarnya kan?


"yeay!! team mamat hensem tu menang."


"kot ye pun happy control la sikit weh. Orang dah tengok tu."



Alhamdulillah team aku menang match ni. Banyak jugak aku shoot 3 pointer tadi. Berkat si dia ada di sisi. Ayat tak boleh blah. Dia pun tak kenal kau. Seperti biasa, dia akan selalu berkepit dengan sorang lagi rakannya. Aku kena jugak approach dia hari ni by hook or by crook. Takut dah tak jumpa lagi lepas ni.


"Assalamualaikum."

 ~siapa pulak yang datang nak menggatal ni?


"Mia, mamat hensem tadi datang sini lah. siap bagi salam lagi." bisik Zara"


"Waalaikumusalam. Kenapa ya? 


"Saya nak kenal dengan awak boleh?"


- boya sungai mana pulak sesat ni?


"sorry, no offense. but who are you? Do i know you?."


"i'm Ameer. you?"


"no name"


"pardon?"



Boleh awek ni tinggal aku sensorang kat tengah court ni macam orang bodoh. Dah la aku tengah introduce kan diri. Macam tu je dia blah.



~hai romeo? skill mengayat dah karat ke?


- no way. Aku punya skill tak pernah berkarat.

~ habis tu, kenapa awek tu buat bodoh je?

No comments:

Post a Comment