CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

FACEBOOK GROUP

FACEBOOK GROUP
klik gambar untuk join

Pages

Tuesday 31 December 2013

MY HEAD GIRL PART 6

“hi sweetheart”

“don’t you dare sweetheart me.” Tajam mata Syahirah memandangnya. Kalau mata tu boleh laser, dah berlubang lama dah kepala dia ni.

“we meet again head girl.”

“aku tahu tujuan kau masuk rumah ni bukan apa, saja nak cari pasal dengan aku kan?”

“no offense head girl tapi aku masuk rumah ni bukan sebab kau okey. I have my own reason.”

“you better not mess up with Argentum or I’ll kill you with my own hand bloody jerk.”

“ouch!  I’m scared”.


Argh!! Lama –lama boleh sakit jiwa aku dengan Ayad tu. Mana tak tension, dah tiap hari kerja dia langgar peraturan sekolah lepas tu cari pasal pulak dengan dia. Gigih betul mamat ni seorang. Ikutkan hati, nak aje aku humban dalam laut. He is the most annoying human on the earth I’ve ever meet. Dah la homework banyak, dengan duty prefect lagi dan sekarang ni tambah lagi beban nak uruskan budak bermasalah tu. Where’s the fire?. Kadang – kadang tu, dia saja keluar lambat dari dewan makan, pergi assembly dan yang terbaharu hari-hari aku kena jumpa muka dia depan pintu kelas sebab lambat pergi roll-call.  Markah demerit dia memang dah bawah tanah. Dah negative. Dah wassalam pun. Tunggu masa nak masuk detention kelas aje.


Pandangannya tertumpu kepada timbunan homework yang menggunung di atas mejanya. Homework banyak tapi bila nak siap ni? Subjek lain boleh digagahkan diri lagi tapi bila sampai part Add Math, rasa nak menangis aje. Modul setebal 3 inci mintak disiapkan. Aku dah lah tak berapa suka dengan benda yang berangka-angka nih. Kena minta bantuan skuad tambahan nih. Pengsan berdiri kalau nak siapkan semua ni.


“kriik”. Kedengaran pintu bilik dibuka.

Kepalanya menjenguk ke arah pintu untuk melihat siapa yang datang melawat. Rupa-rupanya Dira.

“dira, aku stress ni.”

“apsal pulak. Tak pernah-pernah  kau stress selama ni. Sebelum ni emotionless aje.”

“stress tu selalu selalu aje tapi sekarang ni stress kuasa sepuluh.”

“jangan cakap Fayyad tu penyumbang stress kau?”

“makhluk perosak tu penyumbang stress yang terbanyak tau tak. Letih lah macam ni kalau hari-hari cari pasal dengan aku. Ingat aku tak ada kerja apa? Dan satu lagi, stress dengan modul Add Math yang banyak tu.”

“aku pun tak tahu macam mana nak selesaikan masalah korang berdua ni. Sama- sama degil. Sama-sama kepala besi. Eloklah tu, bertemu buku dan ruas. Pasal Add Math tu, kau tanyalah Ehsan. Dia kan terror. Ayad tu pun super terror jugak tu.”

“yang kau duk puji my arch enemy tu kenapa? Buat semak aje tau tak. Pasal Add Math tu, nanti aku Tanya Ehsan aje lah.”

Hari tu super bala datang menimpa dia.


“syahirah, awak tahu kan yang awak kena wakil state tahun ni untuk basketball?”

“tahu cikgu.”

“awak tahu tak siapa yang wakil untuk pelajar lelaki?”

“tak tahu.”

“kenal tak Fayyad Zuhair budak form 4 tu? Dia lah wakil untuk pelajar lelaki.”

“what? Apsal dia pulak cikgu? Fivers tak ada sorang yang layak ke?”

“ada. Tapi kita punya team ada tournament penting masa tu, jadi kena hantar budak form 4 la. Awak jangan buat lawan pulak dengan dia nanti.”

“kalau dia tak cari pasal, saya pun tak ingin nak gaduh dengan dia.”

Super duper bala. Rasa tiba-tiba nak migraine. Biasanya telan sebiji dah okey tapi sebab Fayyad punya special  edition, kena telan dua biji Ponstan baru hilang sakit kepala. Apsal semua benda yang aku buat ni ada kaitan dengan dia ni. Patut ke aku tarik diri aje dari kem tu? Argh!! Pening !!

Court basketball

“kau tengok apa Aina?”

“Tengok budak-budak ni practice la. Kau ada Nampak musuh aku tak ? aku ada benda penting nak settle dengan dia ni.”

“ada. Aku Nampak dia kat belakang court tadi.”

“thanks Dira.”

“kau! Sini kejap.”

“amende kau nak head girl?”

“kau dengan aku kena pergi kem hujung minggu ni, so kau better behave kat sana. Jangan buat malu nama sekolah dan jugak team basket okey?”

“ada aku kisah dengan warning kau?”

“argh!! You stupid, bloody jerk, douchebag,annoying,most hateful person on earth!!”

“dah habis dah kau sumpah seranah aku?”

“tamat. Sekian.”

“terima kasih. Aku suka sangat dengar kau sumpah aku. Marah kan tanda sayang. Hahaha  ”

“what the fish!! Go to hell with your sayang.”





3 comments: