CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

FACEBOOK GROUP

FACEBOOK GROUP
klik gambar untuk join

Pages

Tuesday 5 March 2013

housemate,tutor,enemy or husband?? or not all above




“ kau ni perempuan ke jantan ?” ikut suka kau lah nak kata apa. “ ini life aku, kau siapa nak larang. Aku tak kisah apa orang nak cakap pasal aku, janji aku hidup bahagia. Gua tak kacau hidup lu, so please lah jangan kacau hidup gua lagi.”.balas aku. “ Aku memang bukan sesiapa dalam hidup kau tapi aku sebagai umat Nabi Muhammad S.A.W bertanggungjawab nak tegur kau pasal kau ni dah langgar hukum Allah S..W.T.. kalau perempuan tu buat lah cara perempuan. Tak payah nak jadi jantan. Lepak sana lepak sini. Kau nak jadi apa? Bohsia ke??.”.Kenapa perangai kau teruk sangat hari ni Jazz. Enough. I said enough. Kenapa kau nak melenting pulak? Salah ke semua benda yang aku cakap ni?? Memang lu tak salah tapi ni bukan caranya. Habis kau cakap kat aku cara apa yang kau nak buat untuk bagi kau sedar diri sikit.

 Enough of this insult. 


Kalau gua nak berubah, biarlah sebab diri gua sendiri. Bukan sebab orang lain. Memang bukan senang nak berubah tapi siapa tahu masa depan kita kan . maybe one fine day nanti gua akan berubah and maybe jugak masa tu lu dah tak akan kenal gua lagi. Keep my words. O.K.E.Y. sepatah-sepatah dia menuturkan. Aku nak jugak tengok macam mana jantan nak jadi perempuan. Aku akan tunggu hari tu. So, make sure hari tu kan tiba.  Tapi kan boleh ke kau jadi perempuan, macam tak caye aje. Haha. Dia senyum sinis kat aku. Jalan keras macam jantan. Tak ada rupa perempuan langsung. Nama Aisy jadi Is. Rambut pendek macam askar, ada hati nak jadi perempuan. Blah la lu.


 “ Back off. Leave me alone. I hate youuuuuuuuuuuu."


 Tanpa sedar, cecair jernih mula bertakung kat kolam mata. Tahan. Jangan menangis. Tak guna kau nangis untuk jantan tak guna macam tu. Nanti kalau kau nangis, dia ingat kau lemah. Off. Mulai saat ni kita akan bawak haluan masing-masing. Gua tak kenal lu dan lu tak kenal gua? Aku no hal lah. Ingat aku nak kenal sangat ke perempuan tomboy macam kau ni. Buat sesak memori aku aje. “ okey”. Balas aku. Dan selepas peristiwa yang menghancurkan hati aku itu, aku tak pernah jumpa Jazz lagi. Entah macam mana rupa dia sekarang pun aku tak tahu. Masa tu aku sangat-sangat cedera. Rasa macam nak bunuh diri pun ada. Sangat- sangat down. Tak pernah lagi aku rasa macam tu dalam hidup aku. Ini kali pertama. Aku rasa sangat-sangat terhina. Nak dekat dua tahun juga baru aku hampir pulih. I hate him for everything he does to me. Hanya abang seorang aje yang tahu. Itu pun aku cerita selepas dipaksa. Kalau tak jangan harap. Jazz Umar Rafiq bin  Amir Fareez. Hope you life well even though you make my life suffer like the hell. Selepas itu aku dan keluarga aku pun berpindah kat Bangi. Jadi aku memang tak pernah jumpa dengan dia selepas malam itu. Aku pun dah tak ada hati nak jumpa dia. Kalau tak jumpa terus lagi bagus. Aman aje dunia aku yang indah permai ini. Aku Berjaya dapat keputusan yang cemerlang dalam PMR dan ditawarkan ke sebuah sekolah berasrama penuh yang terkenal di Selangor. 


Aku belajar bersungguh-sungguh demi untuk menggengam cita-citaku sebagai seorang pakar gigi yang berjaya.  Aku tidah menoleh lagi ke belakang. Di situ juga aku mula mengenali erti persahabatan yang sejati. Aku berasa diri aku sedikit demi sedikit berubah. Aku dapat melupakan peristiwa pahit itu walaupun sekali sekala iia akan menjengah mindaku. Berkat pertolongan rakan-rakanku, aku menjadi seorang Izz Irdina Aisy Binti Fareed Ahmad kembali. Mereka dapat menerima aku seadanya walaupun aku ni tak macam mereka. Walau aku tomboy, mereka tetap terima aku. Bagi mereka, tiada yang membezakan tomboy dengan real lady. Semuanya sama bagi mereka. Buat apa jadi perempuan betul tapi tak tahu apa-apa perempuan. Walaupun aku ni tomboy, aku tahu masak, menjahit dan semua benda yang orang perempuan buat lah.  Cuma yang membezakan aku dengan perempuan lain ialah pada luarannya. Who cares??. I happy with my life and I enjoy it.

Know all of you are a special things in my life,

 when we are together,

there are a lot of thing to laugh,

talk about and new thing to do,

without you my friends,

I”ll be alone,

In this complex and lost growing society,

Hope that our friendship will never end,

Till never end,

A faithful friend, give me strength to face the life….

No comments:

Post a Comment