CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

FACEBOOK GROUP

FACEBOOK GROUP
klik gambar untuk join

Pages

Tuesday 29 January 2013

housemate,tutor,enemy or husband??? or not all above

cover novel housemate,tutor,enemy or husband??? or not all above..first try..
actually cite ni dh ditulis bertahun2..sejak zaman sekolah lagi tapi sampai dh masuk u pn xsiap2 lg...have fun reading..


housemate,tutor,enemy or husband??? or not all above part 1



Back off”. Leave me alone!!!!. Air mata jatuh macam air hujan aje gayanya. Aku tak nak ingat dah peristiwa  yang  memang sangat mencederakan hati je. Kalau boleh nak delete terus daripada memori aku aje… nasib lah aku ni ingat lagi Allah, kalau tak lama dah telan ubat tidur sebotol.haru lagi mengharukan aje kisah hidup aku ini. Memang sangat menyedihkan kalau nak cerita. Kalau bikin drama mau dapat drama terbaik aje. Thank Allah aku masih berpijak dekat bumi yang nyata.

Memori lama mengimbau kembali. Kenapa lah payah sangat aku nak lupa pasal peristiwa yang dah berkurun lama tu. Hangin betul aku. Benda yang lecturer ajar tak sampai sejam dah tak ingat. Memang lah aku ni. Sengal yang amat. Cuba fikir dengan akal yang logic sikit, exam dah nak dekat tapi boleh lagi buang masa fikir benda yang menyesakkan otak aku aje. Dah lah memori otak aku ni limited aje. Rasa macam nak masukkan memori prof johan,prof ali ngan prof ahmad aje. Senang hidup beb!!!. Jadi pelajar cemerlang lagi gemilang lah aku.. kalau boleh, dah berzaman aku buat. Tak payah nak memerah otak belajar bersungguh- sungguh.huhu. sabar aje lah, nama pun belajar. Tak ada yang senang kat dunia ini kalau kita tak berusaha. Huh!!. Tak baik mengeluh, kang habis aje pahala belajar ini.

Belajar ini memang buat aku separuh gila lah. Siapa kata belajar ini senang? Mau aku smackdown aje kalau ada manusia kat atas muka bumi ini kata senang. Aku punya lah berjanggut nak habiskan persediaan ini. Program setahun tapi syllabus untuk dua tahun punya. Boleh bayangkan tak masa yang sangat packed? Tak ada masa nak fikir pasal benda lain dah. Fikir belajar aje. Seminggu satu topic, tak ke agak cepat. Bukan agak tapi sangat cepat. Faham tak, sangat cepat!!. Diulangi lagi sangat cepat. Tak berapa nak jejak bumi sangat lah aku ini. Memang tak jejak pun , menginap di bilik yang paling tinggi kat hostel. Tingkat empat. Tu lah yang aku paling lemah cikit. Dah bertahun- tahun aku duduk kat bilik ground floor, tiba-tiba aku datang sini dapat singgahsana atas kayangan pulak. Speechless sekejap aku. Aku macam tak percaya aje masa mula-mula tengok slip pendaftaran tu. Sudahnya aku percaya aje sebab siapa lagi pemilik nama yang pelik lagi panjang kalau bukan aku. Dah lah nama blok klasik semacam aje. Rasa macam kembali zaman Hang Tuah lima bersaudara aje. Kot bagi lah nama yang moden sikit. Kata zaman IT dan teknologi. Ni kenanga. Aper class????

Izz irdina aisy binti fareed ahmad
Bilik 410
Blok kenanga

 Now , you will face a new life!! Here I come. No more turning back. Go away all sad memory. Aku teringat kata-kata kat satu novel yang pernah aku baca.


when autumn comes,
All the leaves will fall and
Leaves behind all sad stories…
When the first ray of the
Spring arrives..
Carpet of daisies will shine
And rosebud will start to
Bloom…
Giving soul a fresh and new hope
To you…..


Credit  to the writer. This quotes agak memotivasikan aku lah..tutup buku.  Kena buka buku baru dah. Seminggu orientasi, memang terseksa lah aku. Benda yang aku paling tak suka bila nak mula belajar. Menatang ini lah.. ORIENTASI.. benda yang paling bebudak junior tak suka tapi paling disukai senior lah. Siapa tak suka kalau dapat peluang buli orang. Memang bahagia tahap tak ingat lah tapi beringat lah kalau nak buli pun. Tak payah lah suruh buat perkara yang tak masuk dek akal aje. Ada ke suruh tiup kipas sampai berpusing, tiup lampu kalimantang sampai menyala. Itu kerja gila namanya. Sampai berjanggut pun tak akan dapat. Guna akal logic lah sikit. Nasib baik ada senior yang baik hati tolong buka suis kipas dengan lampu. Sebelum bergegas turun kat dataran hostel, mata aku sempat tengok jadual masa minggu orientasi. Lepas breakfast ini ceramah daripada pengetua. Aiyoo.. masalah betul. Aku dah dapat bayangkan betapa bosan yang amat nanti. Ceramah yang standard for new student. Telinga aku dah lali dengar ceramah jenis ini..boleh buat aku nak termuntah aje. Ini baru aje orientasi, aku tak dapat bayangkan life aku untuk setahun kat sini. Hope life well. May Allah bless. Insya-Allah.

No comments:

Post a Comment