CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

FACEBOOK GROUP

FACEBOOK GROUP
klik gambar untuk join

Pages

Tuesday 21 May 2013

my HEAD GIRL PART 2


2004
“kau nak pergi mana malam-malam ni?”

“aku nak pergi kejar nyamuk kat belakang dewan  Beta tu.”

“ cett. Kejar nyamuk dengan asap rokok ke? Kau hati-hati, nanti kantoi dengan   Lee  Ninja buat naye je.”

“aku dah check lah. Bukan  LEE yang jaga malam ni. Warden lain. Chill lah.”

“aku harap kau balik dengan selamat lah malam ni. Kang kena pelempang Lee terus biol kau. Kau pergi dengan siapa lagi?”

“ aku, Jad, Ayen dengan Wan.”


Malam tu gelap gelita, jadi senang nak menjayakan projek kejar nyamuk dengan asap rokok. Eheh .Dah bertahun dia buat kerja ni, tak pernah terkantoi pun. Sebab tak pernah ada orang report pun. Berani lah nak report. Dia ada aura ‘don’t mess with me’. Senior pun tak berani nak sentuh dia.

Dia tak suka cari gaduh dan tak suka jugak kalau orang cari gaduh dengan dia. Tapi kalau dah ada orang sengaja cari gaduh dengan dia, memang cari bala lah budak tu. Dan tak disangka-sangka yang mencari bala tu Head Girl. Again, it’s head girl. Bukan calang-calang orang.


“Yad, kenapa aku rasa aura kita bakal kantoikan diri malam ni?”

“shut up”

“Yen, mulut kau memang puaka kan. Dah tahu mamat ni jenis macam tu,kau nak jugak redah cakap pasal benda tu.”

“entah. Kau bukan tak tahu Yad paling tak suka dengar perkataan kantoi ni.”

“sori lah Yad. Aku rasa sixth sense aku kuat malam ni”.

“tak ada apa lah aku rasa. Jom sambung projek kejar nyamuk kita.”


Jam menunjukkan pukul 1 pagi. Dah kena balik bilik ni.  Mata pun tak larat nak bukak dah. Macam dah kena gam aje. Entah kenapa, mata dia  rasa tertarik  aje nak melihat kea rah Dewan Beta yang terletak bertentangan dengan aspuri. Tiba-tiba, dia kelihatan kelibat sekumpulan budak lelaki tengah syok kejar nyamuk dengan asap rokok. Ni kerja korang ye. Itulah , mak bapak hantar masuk boarding school suruh jadi lagi baik bukan jadi lagi teruk.  Ni perangai sorang-sorang macam hantu. Aku kena buat report kat ustaz Lee ni. Biar diorang rasa pelempang Lee yang super duper hebat tu.


Telefon bimbit dalam kocek baju diambil dan matanya terus mencari nama Ustaz Lee.

“assalamualaikum ustaz”

“waalaikumusalam Syahirah. Kenapa? Ada pelajar buat hal kat aspuri ke?

“takdelah ustaz. Ni ha, saya Nampak ada orang kejar nyamuk belakang dewan Beta tu. Ustaz tak nak kantoikan diorang ke?

“oo.. ye ke? Saya pergi sekarang. Diorang ni tak sabar rasanya nak kena pelempang Lee Ninja. Awak nak ikut sekali ke? ”.

“eh, takpe lah ustaz. Saya nak remain anonymous aje.”

Belakang dewan Beta

“korang tak nak balik lagi ke? Dah lewat ni”

“alah Yen, awal lagi ni. Baru dua round kita kejar nyamuk. Tunggu seround lagi kita balik lah.

“entah Yen. Apsal kau tak happening sangat malam ni”

“tak happening tengkorak kau. Aku cuak sebab takut kantoi aje”

“assalamualaikum”


“kenapa aku rasa macam kenal aje suara tu. Macam suara…

“ustaz Lee.”

“memang saya pun yang bagi salam tadi. Ni ye kerja korang selama ni. Dah takdir, ada orang Nampak korang kejar nyamuk kat sini.”

Alamak. Kantoi tak menahan. On the spot tengah kejar nyamuk pulak tu. Patut lah firasat hati ni kuat aje malam ni.

Degil.

“ye ustaz”

“pang!!!”

The rest is history.

Sorang-sorang kena pelempang Lee Ninja.

Memang tak cukup tanah dia akan  cari siapa yang mengantoikan dia punya projek. By any means, dia akan cari.

Memang akan dicari.

Tunggu dan lihat aje.
we' ll see...





2 comments:

  1. Salam..saya dah baca e-novel awak, My Head Girl part 1 & part 2.. seriously bila saya baca, teringat zaman kat hostel dulu2..hehehe :) and gaya novel awak sangat selamba & unique..saya suka :) Saya nak tanya, awak ni peminat novel hlovate ke? :D

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete