CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

FACEBOOK GROUP

FACEBOOK GROUP
klik gambar untuk join

Pages

Wednesday 24 April 2013

Peluang di Kolej Matrikulasi

hari ni adik- adik yang baru ambik result spm hari tu mesti excited sebab keputusan matrikulasi dah keluar!!!!!!!!!!

korang dapat matrik mane?





ada yang excited sebab dapat sekali dengan BFF, boypren,girlpren,roomate, classmate. Tapi ada jugak yang monyok sebab dia sorang aje yang tercampak kat matrik tu. Don't worry2 dik!! Nanti kat sane mesti dapat ramai kawan baru punya.

Mesti ada yang stress kan sebab choice matrik yang dia pilih langsung tak dapat tapi dapat yang dia tak pilih langsung. Semua tu takdir ALLAH adik2 sekalian. Maybe kat sana adik2 dapat berjaya dengan cemerlang, dapat BFF baru mungkin?

KepAda yang dapat tawaran ke kolej matrik tu , akak ucapkan a very big congratulations!!!
gunakan peluang sebaik-baiknya. Sape2 yang frust dengan result SPM hari tu, ni lah masanya korang nak balas dendam balik dpat result flying colors. Get 4 flat and just choose what course you want.








InsyaALLAH rezaki ada kat mana-mana aje. Tunggu kita usaha aje. Rezeki korang nak further study overseas tak tertutup lagi.

 Trust me!!!



Sebab Mara akan ada interview lagi untuk budak2 lepasan matrik tapi Mara akan pick up nama secara ramdomly. Ada yang fly pergi NZ, Indon and banyak lagi. Setahu akak, JPA pun akak bukak tawaran further study overseas pada tahun 2014. So, korang ada peluang!! Even, matrik pun ada hantar student diorang pergi overseas mostly UK lah and bila balik jadi lecturer matrik. Untung kan??



 kat Matrik, korang punya schedule terjaga sebab pihak kolej dah susun jadual untuk korang siap2 dah. Tinggal korang nak study dan usaha aje. Biasanya kelas korang start pukul 8 pagi dan end up pukul petang tapi don't worry, korang ada break masa pukul 1 sampai pukul 2. Tapi sekarang akak tak tahu habis pukul berapa sebab dah ada syllabus baru dah. Masa zaman akak a few years back ago, habis pukul 4.

Petang-petang korang boleh beriadah sebab ada banyak court kat matrik. korang nak main apa, semua ada. If korang berbakat, korang boleh jadi wakil kolej and masuk KAKOM yang include sume matrik satu Malaysia.

prove it and be the best among the best!!! Sape2 yang ambik sains tu, korang kena ambik FIZIK !!! whatever choice yang korang pilih. Zaman akak dulu kalau sains hayat, xyah ambik fizik, just budak sains fizikal aje yang kena ambik.

by the way, all the best utk yang dapat tawaran ke matrik!!!







2 comments:

  1. Kak, memang budak matrik yg pergi oversea, then balik jadi lecturer ke?

    ReplyDelete
  2. mostly yang scholar under kpm bila balik malaysia akn jadi lecturer kat matrik

    ReplyDelete